Generální opravy Multicar 25


GENERÁLNÍ OPRAVY Multicar 25, stručný popis

Provádíme kompletní či částečné generální opravy vozidel Multicar 25. Dle dohody můžeme nabídnout generální opravu vašeho vozidla. Zde se však vozidlo opravuje na tzv. prostoj a po dobu provádění generální opravy toto vozidlo nemůžete používat. Z tohoto důvodu nabízíme tzv službu kus za kus. Po sepsání smlouvy vám připravíme vozidlo stejného tipu. V podstatě se jedná o to, že my zajistíme vozidlo, provedeme kompletní generální opravu a následně vám vozidlo dle smluvních podmínek předáme a obratem odebereme vaše staré. Vždy disponujeme vozidlem vhodným pro generální opravu. Vy můžete po dobu provádění generální opravy i nadále používat své staré. Prostě nemáte výpadek vozidla cca dva měsíce což je doba provádění generální opravy. Veškerá legislativa spojená s touto formou (kus za kus) jde za námi. 

IMG_2535

A jak se generální oprava provádí?

Po dovozu vozidla od zákazníka proběhne tzv trhačka. Vozidlo se postupně rozebere na jednotlivé agregáty. První je demontována korba vozidla tak, aby byl lepší přístup ostatním částem vozidla. Jako druhý celek se provádí demontáž kabiny. Kabina je odstavena do dílny a provádí se její kompletní odmašlení. To znamená že z kabiny se postupně demontují dveře skla, sedačky a jejich podstavce, volant s uložením, palubní a přístrojová deska, topení, hydraulické rozvaděče osvětlení, následovně veškerá elektroinstalace z které se demontují jednotlivé spínače a kontrolky. Následně probíhá demontáž ovládacích prvků jako např. řazení hydrauliky, ruční brzda či pedál uzávěrky. Pokračuje odstrojení dveří kdy se demontují veškeré lemovací lišty dveří, okna, zámky a kliky dveří. Po této demontáži se kabiny rozřeže a odveze do sběru. Trhačka postupně přechází na podvozek vozidla. Zde se jako první vymontuje motor společně s převodovkou. Následuje chladič který okamžitě projde kontrolou jak visuální tak na objemovou kapacitu. Po demontáži motoru a převodovky následuje demontáž přední i zadní nápravy. Z rámu se demontují listové pružiny, pedály čelní nárazník, nádrž a veškeré demontovatelné nepřinýtované příčky a držáky. Takto holý rám projde kontrolou rovnosti. Jestli že je rám rovný odváží se na pískování včetně dalších kovových částí jako např. stupaček, nosníky korby, držáky blatníků, nádrže apod. Veškeré tyto části jsou popískovány v pískovací komoře a následně nalakovány dvousložkovou základovou barvou. Pokut si zákazník přeje, provedeme následné pozinkování. Jestliže je rám zdeformován, (prohnutý a pod) pokusíme se tyto nerovnosti odstranit. Jestliže je rám natolik zdeformován, provede se jeho výměna za starší rám ale rovný. Jestliže se musí rám nahradit, dle smluvních podmínek zákazník doplatí částku za druhý rám. 

 IMG_2533

Mezitím probíhá v dílnách kompletní demontáž motoru, převodovky, zadní a přední nápravy. Motor je rozebrán na jednotlivé části umyt v lázni. Následně proběhne renovace bloku motoru což spočívá v opravě dosedacích ploch vložek pístů a srovnání dosedací plochy hlavy válců. Motor osadíme přebroušenou klikovou hřídelí, nové hlavní, axiální a ojniční ložiska, nová ojniční pouzdra a ojnice jsou vyuhlované, olejové čerpadlo po celkové repasi. Motor je osazen novými vložkami s písty a kroužky + nové ojniční čepy a těsnící gumičky. Hlava motoru je po kompletní GO, provedena kontrola tlakem, přebroušená dosedací plocha, nová vodítka ventilů, ventily přebroušené a zabroušené, vodítka osazena gufera. Nové vstřikovací trysky seřízené na stolici. Vstřikovací čerpadlo je po kompletní GO a celkově přetěsněné. Motor je odzkoušen na těsnost chladícího a mazacího systému.

Převodovka je umyta a rozebrána na jednotlivé dílčí skupiny. Po kontrole stavu uložení ložisek se obal převodovky proměří a přichystá k montáži vnitřních převodů. Vnitřní ozubené převody projdou taktéž kompletní odbornou kontrolou a poškozené soukolí se vymění. Vždy se mění všechny ložiska převodovky včetně jehlových ložisek. Vždy se mění synchrony řazení, spojková hřídel, zpátečkové kolo. Následně se převodovka začne sestavovat. Po vymezení vůlí výměny všech gufer a přetěsnění se osadí renovovaným víkem převodovky.  

Přední náprava je taktéž rozebrána do posledního šroubečku Náboje kol jsou osazeny novými ložisky a gufera, nové kolové šrouby. Nové svislé čepy včetně horního a spodního pouzdra svislého čepu dále nová axiální ložiska včetně krytu, nové vymezovací podložky. Brzdy mají nové brzdové válečky, nové brzdové čelisti veškeré brzdové pružiny jsou také nové. Náprava je osazena novými brzdovými bubny. Spojovací tyč má nové kulové čepy. 

IMG_2532

Zadní náprava projde taktéž kompletní rozborkou. Po umytí jednotlivých dílu nápravy s začne kompletovat diferenciál. Diferenciál má všechny nová ložiska, soukolí je podrobeno detailní kontrole a jestliže jsou nalezena poškozená ozubení jsou nahrazena novým soukolím. Následně je diferenciál kompletně přetěsněn. Nápravnice je proměřena zde není zdeformována. 3títy brzd které jsou o pískované a nalakované osadíme novými brzdovými válečky a novými brzdovými čelistmi. Náboje kol mají vyměněná ložiska a gufera. Okolky kol jsou pískovány a osazeny novými kolovými šrouby stejně jako náboje kol. Postupně dochází k sestavování zadní nápravy kdy se náprava osadí diferenciálem a poloosy.

Kabina je vždy nová pokut si zákazník nepřeje kabinu repasovanou. Kabina je nalakována barvou dle vzorníku RAL na základě výběru zákazníka. Nalakovaná kabina je ze spodu nastříkána antikorozním nástřikem. Postupně probíhá tzv. nastrojení. Jako první se provádí montáž nové elektroinstalace. Následně se osadí topení, osvětlení jak venkovní tak vnitřní, palubová deska je nově nalakovaná černou matovou barvou. Osadí se mechanizmus stěračů a volant s uložením. Volant se vždy dává nový. Kabina má nové čalounění jak motoru tak i stropu a dveří. Dveře mají nové sametky skel což jsou vodící lišty bočních skel. Nakonec se kabina osadí okny do nových gumových profilů. Pokud nejsou skla poškozeny použijí se ty co byly v původní kabině. Jakmile jsou skla osazena, namontují se držáky zrcátek a zrcátka která jsou vždy nová. Takto je kabina přichystána k montáži na podvozek vozidla  

Převodka řízení je kompletně rozebrána včetně kuliček šnekového převodu. Provede se kontrola pojízdných ploch šneku a šnekového hřebene. V případě povrchového poškození se vymění jak kuličky převodníku tak i šnek nebo šnekový hřeben. Součástí opravy převodky řízení je i výměna jehlových ložisek a následné přetěsnění.

Již máme připraveny kompletně všechny důležité agregáty a můžeme postupně vozidlo skládat

IMG_2529

Rám se umístí na montážní kozy a jako první se zavěsí nové listové pružiny. Na listové pružiny se pomocí třmenů přichytí generálkovaná přední i zadní náprava. Jakmile se nápravy přimontuji osadí se koly a spustí na zem. Postupně se do rámu osazuje motor s převodovkou, kardanová hřídel, chladič, brzdová soustava které je vždy kompletně nová, nová elektroinstalace rámu, pedály, podlaha podvozku apod. Na motor se přimontuje řadící kulisa a propojí se s převodovkou řadicí tyčí. V této fázi se zapojí i palivová a chladící soustava a provede se kontrolní start motoru. Zkontroluje se těsnost spojů jak palivového systému tak i chladícího prozatím bez zapojeného topení protože nemáme osazenou kabinu. Po této zkoušce se odstraní případné netěsnosti.

Přistoupíme k montáži kabiny na podvozek. Kabina se na podvozek montuje jako celek který je již kompletně připraven. Kabina se uchytí do předních silentbloku a osadí se pomocná pružina zvedání korby. Zapojí se topení a elektroinstalace s podvozkem. Seřídí se kotvení kabiny. Tímto je kabina funkčně namontována.

Jako poslední fáze se provede montáž nové korby. Tato korba je usazena na nosníky korby a zapojen hydraulický zvedák. Korba se zajistí v nosnících a provede se funkční zkouška. 

IMG_2519

V předešlém, jsem v kostce shrnul postup provedených prací při provádění generální opravy vozidla Multicar 25. V zásadě se dá konstatovat, že vozidlo je kompletně rozebráno opravdu do šroubečku a znovu poskládáno. V drtivé většině se mění všechna ložiska pryžové části a hnací součásti. Samozřejmostí je nová kabina, nová korba. Je však na zákazníkovy, jakou formu opravy si vybere. Jsme schopni reagovat na veškeré požadavky či kombinace oprav. Cenovou nabídku tvoříme vždy na tělo každého zákazníka dle jeho požadavku!!     

  

Zkrácený základní rozsah provedených prací

Náprava přední - nové svislé čepy, nové uložení svislých čepů, nové ložiska nábojů, nové kolové šrouby a ložiska, nové kulové čepy

Náprava zadní –  nové ložiska poloos, nové gufera, nové kolové šrouby a matice, nové ložiska diferenciálu, nové uložení náboje kardanu

Převodovka synchronní - nová ložiska, nové synchrony, nový řadící čep, nové kolo zpátečky, kompletní přetěsnění, nový kardanový hřídel, nové soukolí řazení hydrauliky

Kabina - Nový skelet, lakování dvousložkovou barvou RAL odstín dle požadavku, nové čalounění, nově potažené sedačky, GO držáků sedaček, nové čalounění dveří, nové podlahové koberce

Brzdy- nové brzdové válečky, nové brzdové čelisti, nové lanovody ruční brzdy, nové brzdové rozvody nový hlavní brzdový válec, nová nádobka brzd. kapaliny nový omezovač brzd

Podvozek - rám kompletně o-pískován, opatřen dvojsložkovým antikorozním nástřikem a povrchovou barvou RAL dle požadavku v případě deformace rámu výměna jednotlivých částí nebo jejich vyrovnání

Podvozek  elektro – nová elektroinstalace kabiny a rámu , nové všechny světlomety, nový startér, v případě zápisu v TP nový maják,

Podvozek ostatní - nový tlumič výfuku + nové vyvedení výfuku, nová palivová soustava

Motor - atmosférický kompletní GO celého agregátu, osazení novými pístními skupinami, pr. 85mm.

Řízení – nové kulové čepy řízení, převodka řízení po GO, nový volant, nové uložení volantu

Pérování – nové listové pružiny, nové tlumiče, nové uložení listových pružin

Korba - nová korba s bočnicemi třístranný sklápěč lakovaná

Pneumatiky – dle specifikace nové pneumatiky 8 ks. (za příplatek)

Hydraulické rozvody pro příslušenství sněhový pluh, zametací kartáč a pod – nové hydraulické hadice, hydraulické ovládání po celkové GO, pojistný ventil po celkové GO a nastavení za příplatek. 

 IMG_2510

   

Máte nějaké otázky? Zodpovíme je. Prosíme o pečlivé vyplnění kontaktních údajů.

Nevyplňujte toto pole:

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení